Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rejestry, ewidencje, archiwa

Rejestry, ewidencje, archiwa i zasady ich udostępniania.

W przedszkolu prowadzone są rejestry, ewidencje i archiwa:

  • dzienniki zajęć przedszkolnych
  • ewidencja przedszkolaków
  • rejestry i ewidencje związane z kontrolą realizacji rocznego, obowiązkowego przygotowania dzieci 6 letnich,

Podstawa prawna: rozporządzenie MEN i S z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji z późn. zm.

Baza danych Systemu Informacji Oświatowej

Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r o systemie informacji oświatowej – Rozporządzenie  MENiS z dnia 16 grudnia 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych w bazach danych oświatowych, zakresu danych

identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych

Rejestr wypadków dzieci

Podstaw prawna: Rozporządzenie  MEN i S z dnia 31 grudnia 2002r w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach ( z późn zm.)

I - przedszkole – elektroniczna baza danych dzieci- ewidencja godzin pobytu i opłat.

Podstawa prawna: Uchwała Rady Miejskiej Nr XVII/315/11 z 07 lipca 2011r, Ustawa o systemie oświaty  art. 5 ust. 5, art. 6 ust. 1 pkt 2 i art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty z późn. zm –ostatnia zm. z 20 sierpnia 2012r., poz. 941

Rejestr pracowników wraz z ewidencją akt osobowych pracowników,

Podstawa prawna: art. 23 ust.1 pkt 1 Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r z późn zm. (także dla danych wrażliwych – art. 27 ust 2 pkt 1 ustawy).

Rejestr aktów i zaświadczeń-awans zawodowy nauczyciela,

Postawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (DzU z 2020 r. poz. 2200).

Archiwum przedszkolne.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych

Dokumenty archiwalne są zlokalizowane w pomieszczeniach Przedszkola Miejskiego nr 149 w Łodzi oraz udostępniane zgodnie z instrukcją składnicy akt na terenie przedszkola osobom upoważnionym, na ich wniosek. Dokumenty archiwalne zawierają akta wynikające ze stosunku pracy oraz działalności finansowo-księgowej i pedagogicznej przedszkola.

Dokumenty udostępniane są powołanym do tego organom kontrolującym na terenie przedszkola informacje publiczne zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępniane są w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r o dostępie do informacji publicznej. Informacje zawierające chronione dane osobowe udostępniane są po ich uprzednim zanonimizowaniu.

Długość przechowywania akt zgodna jest z obowiązującymi kategoriami archiwalnymi.

Sposób udostępniania informacji

Informacje zawarte w rejestrach, ewidencjach i składnicach akt udostępniane są w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej(Dz. U. z 2016 r. poz. 1764, z późn. zm.).

Informacje zawierające chronione dane osobowe udostępnia się po uprzednim ich zanonimizowaniu.

Rejestrów i ewidencji zawierających dane osobowe przetwarzane przez przedszkole, a gromadzone na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody osób, których dotyczą nie udostępnia się osobom postronnym, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych(Dz. U. z 2016 r. poz. 922).

Podmiot udostępniający informację:
Przedszkole Miejskie nr 149 w Łodzi
odpowiada: Leokadia Lato
data: 02-03-2021
wytworzył: Leokadia Lato
data: 02-03-2021
data: 02-03-2021
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 02-03-2021 - Edycja treści
  • 25-06-2019 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 75